top of page
Klimatosūkis. Dabar tavo ėjimas
„Klimatosūkis“ (tarptautinis pavadinimas „Game on“) – tai ketverių metų trukmės Europos Sąjungos finansuojamas projektas, skirtas didinti jaunimo sąmoningumą klimato kaitos atžvilgiu.
Projekto trukmė
2019 01 01 iki 2023 10 31
Biudžetas
383 895 €
Veiklos sritis
Klimato kaita – egzistencinė krizė, kurios nebeturime teisės ignoruoti.
Projekto tikslai
1. Didinti visuomenės sąmoningumą apie klimato kaitos padarinius ir priemones, kurių kiekvienas pilietis gali imtis, kad mažintų klimato kaitos priežastis, savo anglies pėdsaką;
2. Sukurti skaitmeninius įrankius, kurie padėtų visuomenei formuoti klimato kaitą mažinantį vartojimą arba keisti individualų elgesį;
3. Paskatinti visuomenę įsitraukti į CO2 išmetimus mažinančius įpročius per žaidybines veiklas: išmaniųjų telefonų programėlę, stalo žaidimą, įvairius pozityvias emocijas keliančius renginius, muziejaus ekspoziciją, išvykas į gamtą;
4. Bendrauti ir bendradarbiauti su Lietuvos sprendimų priėmėjais ir politikais, paskatinti juos formuoti klimatui labiau palankią viešąją politiką.
Projekto rezultatai
1. Komunikacinė veikla apie klimato kaitos mažinimo galimybes ir ekologinį sąmoningumą.
2. Renginys „Ne(pa)tikusių kalėdinių dovanų mainytuves“, 2023 m. vasario 5 d.
3. Klimatosūkio projekte buvo suburta sąmoningų ir veiklių savanorių bendruomenė.
4. Siekiant atkreipti dėmesį į perteklinį vartojimą, suorganizuotos naudotų rūbų mainytuvės.
5. Projektas subūrė dvi jaunimo grupes, kurios 2023 m. vasarą dalyvavo tarptautinėsė gamtos stovyklose. Savanoriai dalyvavo saugomų teritorijų talkose bei įvairiuose švietėjiškuose renginiuose. Apie šią patirtį sukurtas vaizdo įrašas: „Greening Your Journey: Adventures With Train“
6. Kartu su interaktyvių multimedijų kūrybos įmone Gluk Media sukūrėme virtualios realybės siužetą, apie tai kaip Lietuva atrodys po 50 ar 100 metų, jeigu klimato kaitos nepavyks sustabdyti ir mus užgrius įvairios stichinės ir technogeninės nelaimės. Šį siužetą galima pamatyti per virtualios realybės akinius, kurie lankytojams prieinami Lietuvos jūrų muziejaus ekspozicijoje „Nuo upelio iki vandenyno“.
7. Lietuvos žurnalistė Rugilei Matusevičiūtė buvo pakviesta vykti į Gvatemalą ir aprašytų įspūdžius apie tai, kaip pasireiškia klimato kaita tropinėse srityse (pasikeitęs liūčių sezono periodiškumas, dažnesni ir stipresni uraganai, daugiau kalnų nuošliaužų ir pan.). Sukurtas vaizdo įrašas: „Video Bananų respublika. Kodėl lietuviai pamišo dėl šio „muilo” skonio vaisiaus ir kodėl nuo šiol prieš juos pirkdami stabtelėsite“.
8. Projekto komanda sukūrė internetinį kursą „Apie klimatą – trumpai drūtai“, kuris sudarytas iš 12 atskirų paskaitų. Paskaitas apie internetą įgarsino ir savo asmeninėmis patirtimis pasidalino jaunieji klimato ambasadoriai. Internetinė nuoroda: https://climategame.eu/elearning-platform-lt.php
9. Projekto ekspertai sukūrė „Gamtai ir klimatui draugiško renginio organizavimo gidą“. Gide pateiktos rekomendacijos kaip reikia tvarkyti atliekas, organizuoti maitinimą, teikti energiją, planuoti transportavimą ir parinkti vietą, kad renginys būtų kuo draugiškesnis aplinkai ir klimatui. „Gamtai ir klimatui draugiško renginio organizavimo gide“ numatytos priemonės praktiškai buvo pritaikytos trijuose festivaliuose: „Žaltytis“, „Farm on Fire“ ir „Darom prie Jūros“. Buvo sukurti du video siužetai, skatinantys vengti šiukšlių festivalių ir švenčių metu. „Gamtai ir klimatui draugiško renginio organizavimo gidas“: https://climategame.eu/greener-festival/lt/. Sukurti du vaizdo siužetai: „Šernas Jozefas – neversk jo dalyvauti Tavo gimtadienio dūzgėse“ bei „Varlė Astrida - neversk jos dalyvauti tavo festivalio dūzgėse!“.
10. Lietuvoje buvo išdėstyta 10 žaidimo „Geocaching“ lobių, susijusių su klimato tematika. Geocaching yra lauke žaidžiama realaus pasaulio (priešingai negu Pokemon) lobių medžioklė. Naudodami programėlę mobiliajame įrenginyje arba GPS prietaisą žaidėjai ieško paslėptų dėžučių (lobių). Kiekvienas lobis turi aprašymą, t.y. edukacinę dalį, kurioje galima aprašyti jo aplinką, atsiradimo istoriją ar priežastį, kodėl jis buvo paslėptas būtent toje vietoje. Pavyzdžiui, vieną lobį paslėpėme prie didelio vėjo elektros jėgainių parko, nurodant, kad elektra iš atsinaujinančios energijos šaltinių padeda mažinti iškastinio kuro naudojimą ir kovoti su klimato kaita.
11. Darbas su jaunaisiais klimato ambasadoriais.
12. Visuomenės edukacija įtraukiant į stalo žaidimo apie klimato kaitą „Terra Futura“ turnyrus.
13. Gyventojų viešosios nuomonės apklausa dėl klimato. Kartu su kitų 7 šalių projekto „Game On“ partneriais „Klimatosūkis“ organizavo Lietuvoje viešosios nuomonės apklausą, kurios metu Europoje buvo apklaustą daugiau kaip 2600 gyventojų ir nustatytas jų požiūris į klimato kaitą ir asmeninis indėlis į kovą su klimato kaita.
14. Prisidėjome prie MO muziejaus parodos „Permainų šventė“, kurioje LGF pagalba buvo įkurta ekspozicija ir apie judėjimą „Fridays for Future“.
15. Buvo sukurtas tinklalapis klimatosukis.lt . Tinklalapio pavadinimas susijęs su dviejų žodžių „klimatas“ ir „galvosūkis“ junginiu. Nes pats internetinis tinklalapis siekia ir skatina lankytojus pamąstyti, pasukti galvą ir ieškoti išeičių ką reiktų daryti, kad klimato kaitos tempai būtų sulėtinti arba pristabdyti ir kad klimato kaitos pasekmės aplinkai, ekonomikai ir žmonių gerbūviui būtų sumažintos.
16. Buvo suorganizuoti gyvi arba nuotoliniai renginiai-filmų peržiūros, po kurių ekspertai, klimato kaitos žinovai, gamtininkai, tvaraus gyvenimo propaguotojai diskutuodavo su auditorija, atsakinėdavo į klausimus. Iš viso mūsų demonstruotus filmus (įskaitant nuotolinę internetinę versiją) peržiūrėjo 12 800 žiūrovų. Gyvuose šešiuose renginiuose dalyvavo apie 800 žiūrovų.
Finansavimo šaltinis
Europos Sąjungos Tarptautinės partnerystės generalinis direktoratas, programa DEAR
Partneriai
Daugiau informacijos

bottom of page